Opća pravila privatnosti osobnih podataka u Komunalnom trgovačkom društvu Čabar d.o.o.
Opća pravila zaštite osobnih podataka u komunalnom trgovačkom društvu Čabar d.o.o. (dalje u tekstu: Opća pravila) donijeta su:
Opća pravila donijeta su od strane direktora Komunalnog trgovačkog društva Čabar d.o.o. dana 25. svibnja 2018. godine.
Članak 1.
Ovim Općim pravilima zaštite osobnih podataka se u Komunalnom trgovačkom društvu Čabar d.o.o. kao voditelju obrade osobnih podataka (dalje u tekstu: Voditelj obrade) u skladu s Općom uredbom uređuje:
Članak 2.
Kod Voditelja obrade vode se sljedeći strukturirani skupovi osobnih podataka koji su dostupni prema posebnim kriterijima (sustavi pohrane), koji se vode automatiziranim ili neautomatiziranim sredstvima:
Članak 3.
Podaci o radnicima i radnom vremenu, podaci o radnom vremenu mobilnih radnika, o plaćama radnika, o studentima i učenicima na praksi, o osobama na stručnom usavršavanju bez zasnivanja radnog odnosa i podaci koji se odnose na zdravlje radnika vode se u skladu s propisima radnog prava, propisima o zaštiti na radu i prema drugim odgovarajućim propisima.
Podaci iz st. 1. ovog članka vode se automatiziranim ili neautomatiziranim sredstvima.
Članak 4.
Podatke iz prethodnog članka vode osobe koje rade na radnim mjestima: administrativno-financijski djelatnik, referent za komunalne poslove, stručni suradnik za komunalne poslove-vježbenik, Računovodstveni servis Gerovo, MikroGoran Lokve i Axiom Čakovec.
Članak 5.
Podaci o poslovnim partnerima koji su fizičke osobe, podaci o primateljima ponuda i kupcima koji su fizičke osobe, podaci fizičkih osoba, predstavnika i zaposlenika vanjskih korisnika usluga te podaci prikupljeni komunikacijom putem mrežne stranice vode se u skladu s komercijalnim pravilima poslovanja.
Podaci iz st. 1. ovog članka vode se automatiziranim ili neautomatiziranim sredstvima.
Članak 6.
Podatke iz prethodnog članka vode osobe koje rade na radnim mjestima: administrativno-financijski djelatnik, referent za komunalne poslove, stručni suradnik za komunalne poslove-vježbenik, direktor, Računovodstveni servis Gerovo, MikroGoran Lokve i Axiom Čakovec.
Članak 7.
U Komunalnom trgovačkom društvu nije uveden nadzor putem video sustava.
Članak 8.
Podaci pohranjeni u bazama podataka računalnih programa koje koriste vanjski korisnici računalnih usluga vode se u skladu sa sklopljenim Ugovorom o zaštiti osobnih podataka i sukladno klauzuli o čuvanju povjerljivih podataka iz glavnih ugovora sa komitentima.
Podaci iz st. 1 ovog članka vode se automatizirano, a pristup tim podacima imaju osobe koje rade na radnim mjestima: direktor, administrativno-financijski djelatnik, referent za komunalne poslove, stručni suradnik za komunalne poslove-vježbenik.
Članak 9.
Osobni podaci koji se obrađuju kod Voditelja obrade moraju biti:
Članak 10.
Obrada je nužna samo ako i u onoj mjeri u kojoj je ispunjeno najmanje jedno od sljedećega:
Članak 11.
Kada se obrada temelji na privoli, Voditelj obrade mora moći dokazati da je ispitanik dao privolu za obradu svojih osobnih podataka.
Privola ispitanika se Voditelju obrade daje u vidu pisane izjave.
Ako ispitanik da privolu u vidu pisane izjave koja se odnosi i na druga pitanja, zahtjev za privolu mora biti predočen na način da ga se može jasno razlučiti od drugih pitanja, u razumljivom i lako dostupnom obliku uz uporabu jasnog i jednostavnog jezika.
Ispitanik ima pravo u svakom trenutku povući svoju privolu. Povlačenje privole ne utječe na zakonitost obrade na temelju privole prije njezina povlačenja. Prije davanja privole, ispitanik se o tome obavješćuje. Povlačenje privole mora biti jednostavno kao i njezino davanje.
Obrazac privole ispitanika prilaže se ovim Općim pravilima.
Članak 12.
Voditelj obrade obrađuje i posebne kategorije osobnih podataka svojih radnika koji otkrivaju:
Obrada podataka koji se odnose na zdravlje radnika nužna je u svrhu preventivne medicine ili medicine rada radi procjene radne sposobnosti zaposlenika.
Članak 13.
Ako su osobni podaci koji se odnose na ispitanika prikupljeni od ispitanika, Voditelj obrade u trenutku prikupljanja osobnih podataka ispitaniku pruža sljedeće informacije:
Osim informacija iz st. 1. ovog članka, Voditelj obrade u trenutku kada se osobni podaci prikupljaju pruža ispitaniku i sljedeće dodatne informacije potrebne kako bi se osigurala poštena i transparentna obrada:
Informacije koje se pružaju ispitaniku navedene su u obrascu koji se prilaže ovim Općim pravilima.
Članak 14.
Ispitanik ima pravo dobiti od Voditelja obrade potvrdu obrađuju li se osobni podaci koji se odnose na njega te ako se takvi podaci obrađuju, pristup osobnim podacima i sljedećim informacijama:
Voditelj obrade osigurava kopiju osobnih podataka koji se obrađuju.
Za sve dodatne kopije koje zatraži ispitanik Voditelj obrade može naplatiti razumnu naknadu na temelju administrativnih troškova.
Članak 15.
Ispitanik ima pravo bez nepotrebnoga odgađanja ishoditi od Voditelja obrade ispravak netočnih osobnih podataka koji se na njega odnose. Uzimajući u obzir svrhe obrade, ispitanik ima pravo dopuniti nepotpune osobne podatke, među ostalim i davanjem dodatne izjave.
Članak 16.
Ispitanik ima pravo od Voditelja obrade ishoditi brisanje osobnih podataka koji se na njega odnose bez nepotrebnog odgađanja. Voditelj obrade ima obvezu brisati osobne podatke bez nepotrebnog odgađanja ako je ispunjen jedan od sljedećih uvjeta:
Članak 17.
Ispitanik ima pravo na temelju svoje posebne situacije u svakom trenutku uložiti prigovor na obradu osobnih podataka koji se odnose na njega. U tom slučaju Voditelj obrade više ne smije obrađivati osobne podatke, osim ako Voditelj obrade dokaže da postoje uvjerljivi legitimni razlozi za obradu koji nadilaze interese, prava i slobode ispitanika ili radi postavljanja, ostvarivanja ili obrade pravnih zahtjeva.
Članak 18.
Voditelj obrade provodi sljedeće tehničke i organizacijske mjere kako bi se osigurala
odgovarajuća razina sigurnosti i to:
Članak 19.
Među organizacijske i tehničke mjere spadaju i mjere fizičke zaštite isprava i drugih dokumenata u papirnatom obliku (ugovor o radu, diploma, svjedodžba, porezna kartica, OIB, podaci o računima radnika, životopis, podaci o osposobljavanju, certifikati) na način da su iste pohranjene na odvojeno, zaštićeno mjesto te da pristup tim dokumentima nije omogućen neovlaštenim osobama.
Članak 20.
Među organizacijske i tehničke mjere ubraja se i ograničeni pristup te davanje izjave o povjerljivosti svih osoba koje prikupljaju ili obrađuju osobne podatke ili imaju pravo pristupa tim podacima.
Popis osoba koje su dužne dati izjavu o povjerljivosti utvrđuje direktor Voditelja obrade.
Izjava o povjerljivosti sadržava potvrdu pojedinca koji djeluje pod odgovornošću Voditelja obrade da osobne podatke obrađuje u skladu sa uputama Voditelja obrade, kao i izjavu da prihvaća materijalnu odgovornost i odgovornost zbog povreda radnih obveza za postupanja koja nisu u skladu s uputama nakon prestanka radnog odnosa kod Voditelja obrade.
Tekst izjave o povjerljivosti prilaže se ovim Općim pravilima.
Članak 21.
Voditelj obrade provodi odgovarajuće tehničke i organizacijske mjere kojima se osigurava da integriranim načinom budu obrađeni samo osobni podaci koji su nužni za svaku posebnu svrhu obrade.
Članak 22.
Voditelj obrade osigurava tehničke mjere zaštite podataka na sljedeće načine:
Sigurnosne politike sadržavaju:
Sigurnosne politike Voditelja obrade prilažu se ovim Općim pravilima.
Članak 23.
Voditelj obrade koristi izvršitelje obrade za obradu sljedećih osobnih podataka
Članak 24.
Obrada koju provodi izvršitelj obrade utvrđuje se Ugovorom o obradi osobnih podataka koji se sklapa između Voditelja obrade i izvršitelja obrade, u pisanom obliku.
Ugovor o obradi osobnih podataka vezan je za sklopljeni Ugovor o izvršenju usluga od strane izvršitelja obrade i traje sukladno trajanju tog ugovornog odnosa.
Izvršitelji obrade jamče provedbu odgovarajućih tehničkih i organizacijskih mjera na način da je obrada u skladu sa zahtjevima iz Opće uredbe i da se njome osigurava zaštita prava ispitanika.
Članak 25.
Voditelj obrade u skladu sa člankom 30. Opće uredbe nije dužan voditi evidenciju aktivnosti obrade.
Članak 26.
Voditelj obrade imenuje službenika za zaštitu osobnih podataka jer se osnovne djelatnosti Voditelja obrade sastoje od postupaka obrade koji zbog svoje prirode, opsega i svrha iziskuju redovito i sustavno praćenje ispitanika u velikoj mjeri.
Voditelj obrade objavljuje kontaktne podatke službenika za zaštitu osobnih podataka na svojim mrežnim stranicama i priopćuje ih Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
Članak 27.
Svaki ispitanik ima pravo podnijeti pritužbu Agenciji za zaštitu osobnih podataka. Ispitanik ima pravo na podnošenje tužbe upravnom sudu ako Agencija ne riješi pritužbu ili ne obavijesti ispitanika u roku od tri mjeseca o napretku ili ishodu tužbe.
Članak 28.
Ispitanik ima pravo na učinkoviti pravni lijek (tužbu nadležnom sudu protiv Voditelja obrade ili izvršitelja obrade) ako smatra da su mu zbog obrade njegovih osobnih podataka prekršena prava iz Opće uredbe.
Članak 29.
Svaka osoba koja je pretrpjela materijalnu ili nematerijalnu štetu zbog kršenja Opće uredbe ima pravo na naknadu od Voditelja obrade ili izvršitelja obrade za pretrpljenu štetu.
Svaki voditelj obrade koji je uključen u obradu odgovoran je za štetu prouzročenu obradom samo ako nije poštivao obvezu iz Opće uredbe. Izvršitelj obrade je odgovoran za štetu prouzročenu obradom samo ako nije poštivao obveze iz Opće uredbe koje su posebno namijenjene izvršiteljima obrade ili je djelovao izvan zakonskih uputa voditelja obrade ili protivno njima.
Voditelj obrade ili izvršitelj obrade izuzet je od odgovornosti ako dokaže da nije ni na koji način odgovoran za događaj koji je prouzročio štetu.
Sudski postupak za ostvarivanje prava na naknadu štete vodi se pred sudom opće nadležnosti.
Članak 30.
Osobni podaci radnika smiju se prikupljati, obrađivati, koristiti i dostavljati trećim osobama samo ako je to određeno zakonom ili ako je to potrebno radi ostvarivanja prava i obveza iz radnog odnosa, odnosno u vezi s radnim odnosom.
Voditelj obrade će radi ostvarivanja prava i obveza iz radnog odnosa prikupljati, obrađivati, koristiti i dostavljati trećim osobama samo one osobne podatke koji su nužni za navedenu svrhu, a te će podatke dostavljati samo na zahtjev sudova i drugih državnih ili javnih tijela.
Osobne podatke radnika smije prikupljati, obrađivati, koristiti i dostavljati trećim osobama samo Voditelj obrade kao poslodavac ili osoba koju on za to posebno opunomoći.
Članak 31.
Video nadzor se odnosi na prikupljanje i daljnju obradu osobnih podataka koja obuhvaća stvaranje snimke koja čini ili je namijenjena da čini dio sustava pohrane.
Članak 32.
Obrada osobnih podataka putem video nadzora može se provoditi samo u svrhu koja je nužna i opravdana za zaštitu osoba i imovine.
Video nadzorom mogu biti obuhvaćene prostorije, dijelovi prostorija, vanjska površina objekta, čiji je nadzor nužan radi postizanja svrhe iz st. 1. ovog članka.
Voditelj obrade dužan je označiti da je objekt odnosno pojedina prostorija u njemu te vanjska površina objekta pod video nadzorom, a oznaka treba biti vidljiva najkasnije prilikom ulaska u perimetar snimanja.
Obavijest iz st. 1. ovog članka treba sadržavati sve relevantne informacije sukladno odredbi čl. 13. Opće uredbe, a posebno jednostavnu i lako razumljivu sliku uz tekst koji se ispitanicima pružaju slijedeće informacije:
Članak 33.
Sustav video nadzora mora biti zaštićen od pristupa neovlaštenih osoba.
Voditelj obrade dužan je uspostaviti automatizirani sustav zapisa za evidentiranje pristupa snimkama video nadzora koji će sadržavati vrijeme i mjesto pristupa kao i oznaku osoba koje su izvršile pristup podacima prikupljenim putem video nadzora.
Pristup podacima video nadzora imaju nadležna državna tijela u okviru obavljanja poslova iz svojeg zakonom utvrđenog djelokruga.
Članak 34.
Snimke dobivene putem video nadzora mogu se čuvati najviše 6 mjeseci osim ako je drugim zakonom propisan duži rok čuvanja ili ako su dokaz u sudskom, upravnom, arbitražnom ili drugom istovrijednom postupku.
Članak 35.
Na dan donošenja ovih Općih pravila, u Komunalnom trgovačkom društvu ne primjenjuje se nadzor unutrašnjosti prostorija i vanjskih površina objekta sjedišta tvrtke putem video kamera.
Članak 36.
Ova Opća pravila primjenjuju se od 25. svibnja 2018. Opća pravila sadrže priloge navedene u pojedinim odredbama pravila. Prilozi čine sastavni dio pravila.
Početkom primjene Općih pravila stavljaju se izvan snage svi drugi akti koji pitanja zaštite osobnih podataka kod voditelja obrade uređuju na drukčiji način.
Opća pravila se objavljuju na mrežnoj stranici Voditelja obrade i javno su dostupna.